Chiar dacă sărbătorile pascale au trecut, echipa Băncii pentru Alimente își continuă activitatea. În cadrul campaniei #HrănimComunitatea, pe care echipa noastră a lansat-o la începutul lunii aprilie, am avut deja o serie de acțiuni prin care am oferit pachete de alimente persoanelor nevoiașe, iar cu ajutorul partenerilor, am distribuit mâncare gătită medicilor aflați în prima linie a luptei împotriva COVID-19.
În săptămâna de după Paște, Banca pentru Alimente a primit o donație substanțială, de 18 tone de alimente, din partea Kaufland România, cu o valoare comercială de 168.619 RON, adică 34,827 de Euro. Le mulțumim!
„Ne bucurăm că putem fi alături de Rețeaua Națională a Băncilor de Alimente pentru îndeplinirea misiunii umanitare, de a oferi hrană celor care au mare nevoie în această perioadă dificilă, dar și pentru a contribui împreună la combaterea risipei alimentare”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Prin donația de fructe și produse din carne, Kaufland România a asigurat un aliment cu care, din păcate, persoanele din categorii vulnerabile nu se hrănesc suficient de des. Aceste preparate din carne au fost gătite imediat de către ONG-urile beneficiare și oferite către 8123 de beneficiari finali, persoane care se află în situații vulnerabile sau carantină.
Campania #HrănimComunitatea este inițiată de Rețeaua Națională a Băncilor de Alimente la începutul lunii aprilie și are deja un impact semnificativ. În mai puțin de o lună de la lansare, au fost distribuite peste 7000 de pachete de alimente și produse de igienă pentru persoanele din zone defavorizate sau afectate de epidemia de COVID și au fost oferite peste 400 de porții gătite personalului medical în lupta cu noul coronavirus.
În aceasta perioadă de criză medicală și socială, persoanele din categoriile defavorizate au fost printre primele afectate. Mulți munceau ca zilieri și și-au pierdut locurile de muncă, iar acum nu își mai pot asigura subzistența. Prin parteneriatele cu rețelele de ONG-uri și voluntari din județele Cluj, Arad, Bihor, Timis, Constanța, Iași, Suceava am reușit să donăm pachete de alimente persoanelor din zonele cele mai afectate de pandemie, dar și personalului medical din prima linie în lupta cu COVID.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 127 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială.
Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei se desfășoară în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro
Banca pentru Alimente în cifre
În luna aprilie cele cinci Bănci pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea au colectat de la partenerii rețelei 286.132 kilograme de alimente în valoare totală de peste 3 milioane RON și le-au donat către cele 172 de ONG-uri caritabile susținute de rețea. Dintr-o asemenea cantitate se pot pregăti peste 572.000 de porții de mâncare. Alimentele au fost distribuite ca și pachete în comunitate sau ca hrană caldă, de care s-au bucurat 44.883 de persoane afectate de criza din întreaga țară.
Le mulțumim tuturor partenerilor care ne donează alimente în mod recurent: Metro Cash&Carry, Albalact, Lidl, Kaufland, Danone, Unilever, Covalact, Kellogg’s, Nestle, Mega Image, Tymbark, Orbico, Olympus Lactate Brașov, Cora, ORKLA Foods Romania, Heidi Chocolat, REWE (Penny), Vitall Crevedia, Asociația Somaro, Lucidius, Maresi, Fru-Fru, Primagra, Boglar Champ, EuroLact, Serpico, Andreea Star, Caroli.